Digitalt møteforum om innkjøp for alle som er involvert i offentlige anskaffelser. Møtet er uformelt, kortvarig og temabasert.
Tema:
Klage og klagefrist ved kontraktstildeling
Innleder:
Karl Skaar
Innhold:
Etter at evaluering av tilbudene er gjennomført skal tilbyderne informeres om resultatet av evalueringen før kontrakten tildeles og undertegnes. For anskaffelser som er gjennomført etter del I i forskriften er det ikke krav om begrunnelse, meddelelse og karensperiode. God forvaltningsskikk tilsier imidlertid at leverandørene blir informert om hvem som ble tildelt kontrakt.
Meddelelsen om tildeling av kontrakt skal sendes samtidig til leverandørene og skal blant annet inneholde informasjon om karensperiode for å klage på innstillingen av leverandør.
I dette Zoomtreffet skal vi diskutere karensperiode og hva en leverandør kan klage på.
Når du melder deg på, registrerer deg, får du en epost med lenke til Zoomtreffet (om du ikke ser eposten i innboksen, sjekk om den kan ha havnet i søppelbøtte). I tillegg får du påminnings-epost en time før og fem minutter før oppstart av Zoomtreffet.
Ved å registrere deg, aksepterer du at vi kan bruke epostadressen din til å informere om Zoomtreff og kurs.
Det er gratis å melde seg på og gratis å delta på Zoomtreff.
Organizer
https://nidecon.no/
Nidecon
Nidecon bistår med å sikre ansvarlige offentlige anskaffelser.
Nidecon består av en gruppe erfarne konsulenter som i januar 2020 gikk sammen for å kunne tilby en samlet kompetanse innen evaluering, prosjektledelse, systemrevisjon, opplæring og organisasjonsutvikling. Gruppen har utviklet kurs om offentlige anskaffelser.