Digitalt møteforum om innkjøp for alle som er involvert i offentlige anskaffelser. Møtet er uformelt, kortvarig og temabasert.
Tema:
Rammeavtaler
Innleder:
Karl Skaar
Innhold:
En rammeavtale er en avtale mellom en eller flere oppdragsgivere og en eller flere leverandører, som har til formål å fastsette kontraktsvilkårene for de kontraktene som skal inngås i løpet av den perioden rammeavtalen varer.
Dette betyr at avtalen i all hovedsak skal regulere de vilkårene som vil gjelde når oppdragsgiveren bestiller noe på avtalen (gjør et avrop) og leverandøren skal levere det som er bestilt.
Når konkurransen er gjennomført og avtalen er signert, har oppdragsgiveren mulighet til å gjøre avrop på rammeavtalen.
Hvis du har inngått en rammeavtale om å levere visse varer eller tjenester med en oppdragsgiver, kan ikke den samme oppdragsgiveren velge å kjøpe de samme varene eller tjenestene fra en av dine konkurrenter. Det vil i så fall medføre brudd på en inngått avtale.
Når du melder deg på, registrerer deg, får du en epost med lenke til Zoomtreffet (om du ikke ser eposten i innboksen, sjekk om den kan ha havnet i søppelbøtte). I tillegg får du påminnings-epost en time før og fem minutter før oppstart av Zoomtreffet.
Ved å registrere deg, aksepterer du at vi kan bruke epostadressen din til å informere om Zoomtreff og kurs.
Det er gratis å melde seg på og gratis å delta på Zoomtreff.
Speakers
Karl Skaar
Foreleser og ansvarlig for nettkurs
Organizer
https://nidecon.no/
Nidecon
Nidecon bistår med å sikre ansvarlige offentlige anskaffelser.
Nidecon består av en gruppe erfarne konsulenter som i januar 2020 gikk sammen for å kunne tilby en samlet kompetanse innen evaluering, prosjektledelse, systemrevisjon, opplæring og organisasjonsutvikling. Gruppen har utviklet kurs om offentlige anskaffelser.